Słupsk: Pociągi na stacji kolejowej odjeżdżają i przyjeżdżają na nowe perony
Kolejne zmiany na remontowanej stacji w Słupsku. Od piątku, 26 września, wszystkie pociągi kursujące w kierunku Miastka, Szczecina oraz Ustki odjeżdżają z nowych peronów nr 3 i 4. To samo dotyczy pociągów przyjeżdżających z tych kierunków.
Perony pierwszy i drugi zostały zamknięte dla ruchu pasażerskiego. Lada dzień na te obiekty wejdą ekipy remontowe.
Perony trzeci i czwarty to całkowicie nowe konstrukcje na słupskiej stacji kolejowej. Obiekty powstały w ramach modernizacji węzła kolejowego w Słupsku. Oba perony są dostosowane wysokością do wysokości drzwi w wagonach pasażerskich. Ponadto na peronie trzecim zbudowano wiatę, która swoim kształtem i wyglądem nawiązuje do tych zabytkowych wiat z peronów pierwszego i drugiego.
Natomiast peron czwarty jest budowany budowanym przez miasto Słupsk równolegle do nowego dworca autobusowego. Ten peron jest przeznaczony głównie do obsługi pociągów do i z Ustki.
Na obu peronach nadal trwają prace. M.in. docelowo zostaną one wyposażone w system informacji pasażerskiej, windy oraz będą połączone z budynkiem dworca i dworcem autobusowym.
Ponadto gotowy jest układ torowy w obrębie torów towarowych, a w nowej nastawni Lokalnego Centrum Sterowania trwają prace wykończeniowe i instalacyjne.
Niestety z powodu prac modernizacyjnych na linii kolejowej do Lęborka nadal w tym kierunku do 13 grudnia obowiązuje zastępcza komunikacja autobusowa.
Modernizacja linii kolejowej Słupsk-Lębork obejmuje blisko 50 kilometrów torów. Budowany jest drugi tor, który ma poprawić przepustowość, skrócić czas przejazdu i umożliwić uruchomienie większej liczby połączeń.
Pociągi pasażerskie przyspieszą z obecnych 120 km/h do 160 km/h, a towarowe - z 70 do 120 km/h. Docelowo, po wdrożeniu systemu ETCS, składy będą mogły osiągać nawet 200 km/h.
Powstaną również trzy nowe przystanki: w Runowie, Siemianicach i Łebieniu - co oznacza, że więcej mieszkańców zyska łatwy dostęp do kolei.
A ponadto w Słupsku trwa budowa nowego dworca kolejowego.
Przebudowa stacji PKP w Słupsku, budowa dworca kolejowego oraz modernizacja linii do Lęborka to największa od wielu lat kolejowa inwestycja w regionie. Cała inwestycja pochłonie około 1,8 miliarda złotych. Pieniądze pochodzą głównie z funduszy unijnych - z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko oraz nowego programu FenIKS.