Śrem: Zamontowano liczniki czasu na sygnalizacjach przy Piłsudskiego
Lekarstwo na korki w Śremie
O tym, że korki w godzinach szczytu są utrapieniem kierowców przejeżdżających przez Śrem, przekonywać nikogo nie trzeba. Pomysłów na ich rozładowanie jest wiele. Jednym z nich, od lat postulowanym przez tych, którzy chcą po prostu przejechać ul. Piłsudskiego, jest wyłączenie sygnalizacji świetlnej i pozwolenie na jazdę główną arterią miasta bez ograniczeń.
To rozwiązanie nie uwzględnia jednak potrzeb mieszkańców prawobrzeżnej części miasta, którzy chcieliby mieć możliwość sprawnie wyjechać z ulic podporządkowanych i włączyć się do ruchu oraz zwiększyłoby to problemy pieszych chcących przekroczyć ul Piłsudskiego, a wśród nich znajdują się także dzieci i młodzież z pobliskiej szkoły.
Jak zatem walczyć z korkami? Urząd miejski w Śremie postawił na liczniki czasu montowane na sygnalizatorach świetlnych.
Czy liczniki pomogą rozładować korki w Śremie?
W Śremie zamontowano sześć liczników czasu w obrębie skrzyżowania ul. Piłsudskiego, Matuszewskiego i Szkolna. Decyzję o ich zainstalowaniu ogłoszono w marcu, a montaż odbył się w środę 6 sierpnia. Zaczną działać w najbliższym czasie.
Koszt montażu tych sześciu liczników to 75 425 złotych brutto, czyli nieco ponad 12,5 tys. złotych za jedną sztukę brutto. Na razie nie wiadomo, jaki będzie koszt użytkowania liczników, czyli m.in. ich konserwacji oraz zużycia prądu. Jak zapewnia śremski urząd miejski, na bieżąco będzie się odbywać analiza funkcjonowania liczników i kosztów z tym związanych.
Informacje z gminy Śrem - zobacz też:
Czy to rozwiązanie pomoże rozładować korki w godzinach szczytu pokaże czas. Takie rozwiązanie stosowane jest w wielu miastach, choć co niektórzy wskazują również jego wady takie jak zmiana zachowań kierowców, którzy widząc upływające sekundy, przestają skupiać się na bezpiecznej jeździe, a skupiają się na upływającym czasie i przyspieszaniu, żeby "zdążyć".
W Poznaniu, czyli w sercu Wielkopolski takie rozwiązanie nie jest powszechne, tu na przykład postawiono na zmianę sygnalizacji świetlnej na tzw. akomodacyjną, czyli analizującą intensywność ruchu i regulująca sygnały nadawane przez sygnalizatory.