Strzyżów: Podziemny tunel na dworcu PKP wreszcie otwarty
Obiekt o długości ponad 40 metrów został zaprojektowany jako ciąg komunikacyjny łączący rejon ul. Żarnowskiej, gdzie stoi dworzec PKP, z peronami i z wyjściem w rejonie ulicy Grunwaldzkiej. Tunel wyposażony jest w dwie windy i pochylnie. Zastąpił niebezpieczne przejście przez tory.
- Nowe przejście pod torami ułatwia poruszanie się podróżnym, zapewniając wygodny i bezpieczny dostęp do peronów. Dzięki windom i pochylniom osoby o ograniczonych możliwościach ruchowych mogą samodzielnie i komfortowo pokonywać trasę. Przestronne przejście i schody oraz dobre oświetlenie sprawiają, że korzystanie z nowego traktu jest bezpieczne i wygodne o każdej porze dnia. Rozwiązanie to poprawiło nie tylko komfort podróży koleją, ale także usprawniło komunikację dla okolicznych mieszkańców - mówi Dorota Szalacha z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Budowa przejścia podziemnego została ukończona w ubiegłym roku, ale zostało ono oddane do użytku dopiero 7 sierpnia.
"Czy ktoś wie, kiedy w końcu zostanie otwarty tunel - przejście pod torami w Strzyżowie. Mówiono, że początek tego roku! Luty się już kończy. A nie widać, by było tam coś jeszcze robione" - pytał się anonimowo internauta na jednej ze strzyżowskich grup na FB.
Jak informuje Dorota Szalacha z PLK, Urząd Dozoru Technicznego oraz Transportowy Dozór Techniczny sprawdziły zamontowane w tunelu windy, a urzędnicy wojewódzkiego i powiatowego inspektoratu budowlanego przeprowadzili kontrole przed wydaniem decyzji o pozwoleniu na użytkowanie.
- 28 lipca na wniosek PKP Polskie Linie kolejowe SA została przeprowadzona kontrola obowiązkowa budowy części przejścia pod torami i dojść do przejścia wraz z infrastrukturą techniczną i towarzyszącą przy stacji kolejowej w Strzyżowie, na tzw. terenie kolejowym otwartym, który należy do właściwości Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego w Strzyżowie. Ustalenia dokonane podczas kontroli pozwoliły stwierdzić, że inwestycja została wykonana w całości zgodnie z projektem, a to z kolei dało podstawę do wydania decyzji zezwalającej na użytkowanie - poinformował "Nowiny" Powiatowy Inspektor Nadzoru Budowlanego w Strzyżowie Grzegorz Witek.
Przejście podziemne na dworcu PKP w Strzyżowie powstało na potrzeby Podkarpackiej Kolei Aglomeracyjnej.
Polskie Linie Kolejowe SA pod koniec ub. roku informowały, że wybudowały 14 stacji i przystanków na trasach z Rzeszowa w stronę Dębicy, Przeworska, Kolbuszowej i Strzyżowa oraz na nowej linii do lotniska w Jasionce. W tym roku powstał nowy przystanek Mielec Wolności. Rozwój Podkarpackiej Kolei Aglomeracyjnej sprawił, że na trasie Rzeszów - Strzyżów - Rzeszów jeździ w ciągu dnia kilkadziesiąt pociągów Polregio.