Szczecin: Nie będzie tunelu przy przystanku SKM Cmentarz Centralny. PLK: projekt jest już zamknięty
Nowy przystanek Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej przy Cmentarzu Centralnym będzie miał windy, ale nie powstanie tunel łączący go z osiedlem przy ul. Tenisowej. PKP PLK tłumaczy, że na tym etapie inwestycji nie ma już możliwości wprowadzenia zmian w projekcie.
Źródło zdjęć: © Polska Press Grupa | Andrzej Szkocki
Marek Jaszczyński
- Zwracam uwagę na sensowność i logikę pomysłu budowy krótkiego tunelu - przejścia podziemnego, które bezpośrednio połączyłoby osiedle przy ul. Tenisowej z przystankiem SKM Cmentarz Centralny. To byłoby zaledwie 20-30 metrów, zamiast obecnych 200 metrów naokoło - w stronę ruchliwego skrzyżowania w niecce, gdzie gromadzą się spaliny, a potem jeszcze trzeba pokonać schody lub windę - mówi pan Cezary, mieszkaniec osiedla. - Dla osób starszych czy tych z rowerem to ogromna różnica. Robi się przecież tunele pod autostradami dla zwierząt, żeby się nie stresowały - mam nadzieję, że ludzie z osiedla na ul. Tenisowej nie będą potraktowani gorzej. Na innych przystankach SKM powstają przejścia podziemne z peronu na peron, więc dlaczego nie tutaj?
O wyjaśnienie kwestii tunelu poprosiliśmy inwestora, czyli PKP Polskie Linie Kolejowe. Okazuje się, że na budowę takiego przejścia nie ma już co liczyć. Na obecnym etapie realizacji Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej nie ma możliwości wprowadzenia zmian w projekcie, m.in. ze względu na poziom zaawansowania prac i uzyskane pozwolenia na budowę.
- Wygodne dla wszystkich okolicznych mieszkańców dojście do przystanku osobowego Szczecin Cmentarz Centralny zostanie zapewnione od strony ul. Ku Słońcu poprzez schody oraz windy na każdy z peronów. Dzięki windom będzie ono dostępne dla osób o ograniczonych możliwościach poruszania się, osób starszych, osób z ciężkim bagażem czy rodziców z wózkami. Przejście pomiędzy peronami oraz od strony ulicy Tenisowej będzie możliwe w bezpieczny sposób pod wiaduktem - tłumaczy Bartosz Pietrzykowski z PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.