W Będzinie trwa remont DW910 i "nerki". Zamykają ważne skrzyżowanie
Od 16 czerwca duże zmiany na DW910
Zajmująca się tą dużą inwestycją firma Drog-Bud coraz więcej sprzętu i pracowników przerzuciła obecnie na odcinek od mostu nad Czarną Przemszą do granicy z Dąbrową Górniczą. Tam realizowane są prace w ramach tak zwanego trzeciego etapu tego przedsięwzięcia.
W ostatnich dniach kierowcy napotkali tam na duże utrudnienia, między innymi przy zjeździe z DW910 w stronę osiedla Mydlice w Dąbrowie Górniczej. Tymczasowy zjazd był zamknięty, a ruch sterowany był ręcznie i odbywał się wahadłowo po łączniku prowadzącym z Dąbrowy Górniczej w stronę urzędu pracy i obwodnicy śródmieścia.
Od 16 czerwca problemów będzie jeszcze więcej, ponieważ zamknięte zostanie skrzyżowanie DW910 z ulicą Koszelew w Będzinie. To oznacza, że nie włączymy się tam do ruchu, jadąc ul. Perla od strony Dąbrowy Górniczej ani ul. Siemońską od strony Ksawery. Nie skręcimy też z DW910 w ulicę Koszelew.
Od 16 czerwca trzeba się więc będzie kierować w stronę ulicy Paryskiej. Tam skrzyżowanie z DW910 było w ostatnich tygodniach zamknięte, ale ma zostać otwarte także 16 czerwca.
Taka organizacja ruchu w tej części Będzina ma obowiązywać aż do 30 września tego roku.
Prace trwają na wszystkich odcinkach
Aktualnie prace trwają nadal na wszystkich trzech odcinkach. Widać coraz więcej ułożonych wzdłuż DW910 chodników, a do wylania pierwszej warstwy asfaltu przygotowywane są ostatnie już fragmenty przebudowywanej trasy. Bardzo często ostatnio zmieniana jest także organizacja ruchu na "nerce", a także całej DW910. Raz jedziemy jednym pasem, następnego dnia już innym, tak więc trzeba zachować naprawdę dużą ostrożność. Dodatkowo kierowcy nie zwracają uwagi na znaki i pchają się wprost na innych kierowców na "nerce:, choć powinni przepuścić tych, którzy jadą od strony Dąbrowy Górniczej czy Czeladzi.
W ramach inwestycji nie tylko pojawi się nowa nawierzchnia, ale też chodniki, oświetlenie, kanalizacja. Obecnie zaawansowanie prac przekroczyło półmetek, a zaawansowanie finansowe inwestycji określone zostało na ponad 40 procent. Oficjalnie cała inwestycja rozpoczęła się 9 listopada 2023 roku, ale roboty na dobre ruszyły wiosną ubiegłego roku roku. Wszystkie prace w ramach tej inwestycji powinny zostać wykonane w 30 miesięcy od podpisania umowy. A to oznacza, że finału tego przedsięwzięcia można spodziewać się drugim kwartale 2026 roku. Zarząd Dróg Wojewódzkich w Katowicach zlecił wykonanie tego przedsięwzięcia firmie Drog-Bud za ponad 109 milionów złotych.