Wielkopolskie: Będzie nowy most na Warcie
W tym artykule:
Pytała Polki, czy inwestują. Oto co wyszło z badań
Nowy most na Warcie coraz bliżej
Pieniądze przeznaczone przez sejmik Wielkopolski pokryją połowę wkładu własnego samorządów do dotacji z rządowego programu "Mosty dla Regionów". Dotacja ta pokryje 80 proc. kosztów. Pozostałe 20 proc., czyli 44 mln zł w połowie pokryje samorząd województwa wielkopolskiego. Na drugą połowę "zrzucą się" okoliczne gminy i powiaty.
- Uzyskaliśmy 1,5 mln złotych wsparcia od gminy Krzymów. Czekamy na uchwałę gminy Kramsk oraz powiatu kolskiego, który także włącza się do tego przedsięwzięcia, a także na decyzję miasta Konin - mówił portalowi lm.pl Katarzyna Fryza, starosta koniński.
Czytaj także: Za ponad 200 mln zł powstanie nowy most na Warcie w Wielkopolsce. Zastąpi promy
Po zebraniu brakującej kwoty powiat koniński będzie aplikował o pieniądze z rządowego programu już w styczniu przyszłego roku. Pozytywne rozpatrzenie wniosku pozwoli na rozpoczęcie budowy w 2027 roku. Zakończyłaby się ona dwa lata później.
Most strategiczny dla wschodniej Wielkopolski
Nowa przeprawa w Biechowach nie tylko połączy dwa brzegi Warty, zastępując promy. Most będzie stanowił część nowego ciągu komunikacyjnego stanowiącego quasi obwodnicę aglomeracji konińskiej i kolskiej. Jest to ważne zwłaszcza w kontekście planowanej przebudowy drogi wojewódzkiej nr 266.
Cały obiekt mostowy składa się z 14 przęseł. Jedno, nad rzeką Wartą, będzie najdłuższe: wyniesie 110 metrów i będzie w konstrukcji łukowej - opowiadała Sylwia Cichocka, dyrektor Powiatowego Zarządu Dróg. - Pozostałe przęsła stanowić będą estakadę nad terenem zalewowym. Odcinki dróg dojazdowych do istniejącej drogi powiatowej zaprojektowano jako jezdnię o szerokości 7 metrów, z jednostronną ścieżką pieszo-rowerową o szerokości 3 metrów i po drugiej stronie z ciągiem rowerowym o szerokości 2,5 metra - dodaje.
Most ważny dla obrony kraju
Cała długość obiektu mostowego to 528 metrów, a przebudowywany odcinek drogi powiatowej liczy 1072 metry. Przebudowane zostaną odcinki dróg gminnych - od strony Pierska, po stronie gminy Kramsk, zaplanowano rondo - wyjaśniła.
Trwają także starania o uznanie drogi jako ważnej dla obronności kraju. To pozwoliłoby na dodatkowe finansowanie inwestycji z budżetu Ministerstwa Obrony Narodowej. Na razie jednak wniosek jest rozpatrywany.
Jesteś świadkiem ciekawego wydarzenia? Skontaktuj się z nami! Wyślij informację, zdjęcia lub film na adres: wydawca@glos.com. Dołącz do naszego kanału na Facebooku