Trwa budowa mostu na Warcie
Na budowie trwa obecnie montaż ważącego ponad 500 ton przęsła, na którym zostanie ułożony drugi tor kolejowy. Budowa jest pierwszym etapem rozbudowy linii kolejowej łączącej Piłę i Oborniki z Poznaniem o drugi tor. Łącznie w ramach wartych blisko 100 mln zł prac dwutorowy odcinek linii kolejowej wydłuży się o ponad 3 kilometry.
- Dodatkowa "nitka" mostu to większe możliwości przejazdów między Poznaniem a Piłą, czyli ważnej trasy w ruchu regionalnym i dalekobieżnym trasą - podkreśla Radosław Śledziński z PKP PLK. - Drugi tor powstanie między posterunkiem Oborniki Wielkopolskie Most a stacją Oborniki Wielkopolskie (ponad 2 km) oraz w Parkowie, gdzie budujemy "mijankę" (dodatkowy tor z rozjazdami na długości ponad 1,2 km) - przekazuje.
Wyprzedaż rekwizytów po Janie Herniku
Nowe tory i perony
Prace te mają zlikwidować tak zwane "wąskie gardła" w miejscach najbardziej obciążonych ruchem. Możliwe będą przejazdy większej liczby pociągów. Wraz z nowymi odcinkami torów powstają nowe perony w Obornikach i Parkowie. Poza standardowym wyposażeniem nowoczesnych peronów na przystanku Oborniki Wielkopolskie Miasto powstanie nowe przejście pod torami, wyposażone w windy.
Nowe perony i tory mają być gotowe w drugiej połowie 2026 roku. Rozbudowa jest prowadzona przy pomocy unijnego dofinansowania z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).