Porsche 911. Trzy nowe 480-konne warianty. Znamy już ceny w Polsce
Jeszcze lepsze osiągi Porsche 911
Na napęd obu osi decyduje się około połowa klientów, którzy wybierają odmiany S linii 911 – mając ku temu dobry powód: zapewnia on maksymalną przyczepność przy niepogodzie.
Nowe warianty 911 z napędem na wszystkie koła przejmują ulepszony układ napędowy 911 Carrera S. 3,0-litrowy, 6-cylindrowy silnik typu bokser z podwójnym turbodoładowaniem generuje 353 kW (480 KM), o 22 kW (30 KM) więcej niż w poprzednikach.
Za ten wzrost wydajności częściowo odpowiada zoptymalizowany układ intercoolera, którego konstrukcja została przeniesiona z 911 Turbo. Ośmiobiegowa przekładnia dwusprzęgłowa Porsche (PDK) przekazuje siłę napędową na wszystkie cztery koła. 911 Carrera 4S Coupé przyspiesza od 0 do 100 km/h w 3,3 sekundy (z pakietem Sport Chrono) i osiąga prędkość maksymalną 308 km/h.
60 lat 911 Targa
Oryginalna wersja stanowiła odpowiedź Porsche na dyskusje prowadzone na amerykańskim rynku i tamtejsze obawy dotyczące bezpieczeństwa tradycyjnych kabrioletów. Styl nadwozia Targa zadebiutował we wrześniu 1965 roku na międzynarodowych targach motoryzacyjnych we Frankfurcie nad Menem jako „bezpieczny kabriolet”. Podobnie jak wiele innych innowacji Porsche, elegancki, szeroki pałąk przeciwkapotażowy był inspirowany sportem motorowym. Za sprawą zdejmowanego dachu i składanej tylnej szyby samochód zapewniał kierowcom dbającym o bezpieczeństwo wrażenie podróżowania tradycyjnym kabrioletem. Nazwa „Targa” pochodzi od słynnego sycylijskiego wyścigu wytrzymałościowego Targa Florio.
Wzbogacone wyposażenie nowego Porsche 911
Wyposażenie seryjne zostało znacząco poszerzone względem poprzedników. Obejmuje m.in. 20-/21-calowe obręcze Carrera S o zaktualizowanym wzornictwie, układ Porsche Torque Vectoring Plus (PTV+) oraz sportowy układ wydechowy o charakterystycznym brzmieniu, typowym dla 911.
W standardzie znajduje się układ hamulcowy przeniesiony z wariantów GTS, z czerwonymi zaciskami oraz tarczami o średnicy 408 mm z przodu i 380 mm z tyłu. 911 Targa 4S standardowo ma tylną oś skrętną. Podczas gdy Cabriolet i Targa są wyposażone w tylne siedzenia, coupé jest dostarczane jako samochód dwuosobowy. Tylne siedzenia można jednak zamówić bez dodatkowych kosztów.
Wnętrze nowych wariantów z napędem na wszystkie koła seryjnie otrzymuje pakiet wykończenia skórą. Ponadto bazowa specyfikacja obejmuje reflektory matrycowe LED i bezprzewodowe ładowanie smartfona, a także elektrycznie składane lusterka zewnętrzne z oświetleniem otoczenia, pakiet Light Design, automatycznie przyciemniane lusterka (wewnętrzne i zewnętrzne) ze zintegrowanym czujnikiem deszczu oraz ostrzeżenie o opuszczeniu pasa ruchu. Na życzenie dostępna jest szeroka gama opcji indywidualizacji, w tym liczne kombinacje kolorów i materiałów, a także systemy audio i wspomagające oraz alternatywne moduły dachowe dla coupé.
Ile kosztują nowe odmiany Porsche 911?
Nowe 911 Carrera 4S można już zamawiać w cenie od 811 tys. zł. 911 Carrera 4S Cabriolet jest dostępne od 879 tys. zł, a 911 Targa 4S – od 888 tys. zł (kwoty uwzględniają VAT oraz lokalną specyfikację).