WiadomościŚwietne wieści dla mieszkańców Rembertowa i Wawra. Tunel zamiast szlabanów w Rembertowie

Świetne wieści dla mieszkańców Rembertowa i Wawra. Tunel zamiast szlabanów w Rembertowie

Dzisiaj otwarte zostały oferty w przetargu na budowę tunelu drogowego w ciągu ul. Marsa i alei Generała A. Chruściela „Montera” w Rembertowie. Tunel połączy Nowy i Stary Rembertów, zwiększy bezpieczeństwo w ruchu drogowym i kolejowym oraz skróci czas przejazdu przez linię kolejową nr 2.
Fot. Dzielnica Rembertów m.st. Warszawy
Fot. Dzielnica Rembertów m.st. Warszawy

Dzisiaj otwarte zostały oferty w przetargu na budowę tunelu drogowego w ciągu ul. Marsa i alei Generała A. Chruściela „Montera” w Rembertowie. Tunel połączy Nowy i Stary Rembertów, zwiększy bezpieczeństwo w ruchu drogowym i kolejowym oraz skróci czas przejazdu przez linię kolejową nr 2.

W przetargu na wykonanie tej ostatniej inwestycji wpłynęły dwie oferty – firmy Budimex w wysokości ok. 154,6 mln zł oraz firmy INTOP w wysokości ok. 134,7 mln zł.

Wybór wykonawcy nastąpi po sprawdzeniu otrzymanych dokumentów. Czas na realizację inwestycji to 29 miesięcy od podpisania umowy.

Fot. Dzielnica Rembertów m.st. Warszawy
Fot. Dzielnica Rembertów m.st. Warszawy
Fot. Dzielnica Rembertów m.st. Warszawy
Fot. Dzielnica Rembertów m.st. Warszawy
Fot. Dzielnica Rembertów m.st. Warszawy
Fot. Dzielnica Rembertów m.st. Warszawy
Fot. Dzielnica Rembertów m.st. Warszawy
Fot. Dzielnica Rembertów m.st. Warszawy
Fot. Dzielnica Rembertów m.st. Warszawy
Fot. Dzielnica Rembertów m.st. Warszawy

Co powstanie?

Nowa droga z tunelem rozpocznie się przy skrzyżowaniu ul. Marsa i Ilskiego, gdzie powstanie rondo. Tunel, przebiegający pod torami kolejowymi i ul. Cyrulików, będzie wyposażony w jedną jezdnię z dwoma pasami ruchu. Znajdujące się w nim przystanki autobusowe zostaną skomunikowane z przejściami podziemnymi prowadzącymi na peron kolejowy. Wyjazd z tunelu znajdzie się w al. Chruściela „Montera” w rejonie ul. Strażackiej. Na skrzyżowaniu ul. Cyrulików z al. Chruściela „Montera” powstanie rondo.

Inwestycja obejmuje nie tylko budowę tunelu, ale także budowę ul. Pociskowej oraz wprowadzenie zmian na kilku okolicznych ulicach. Od skrzyżowania z ul. Pociskową do likwidowanego przejazdu przez tory zostanie wybudowany nowy odcinek ul. Bellony. Ulica Bellony i Marsa, od skrzyżowania z ul. Pociskową do projektowanego ronda, będą drogami jednokierunkowymi z możliwością ruchu rowerowego. Ulica Pociskowa zyska połączenie z ul. Ilskiego i stanie się dwukierunkową drogą z chodnikami po obu stronach, umożliwiającą dojazd do pobliskich posesji oraz centrum handlowego.

Inwestycja będzie realizowana wspólnie przez Miasto st. Warszawę – Stołeczny Zarząd Rozbudowy Miasta oraz PKP PLK SA.

Bezkolizyjne przejazdy przez tory

W ub.r. rozpoczęła się budowa wiaduktu w ulicy Chełmżyńskiej, który znajdzie się nad linią kolejową oraz i Chłopickiego oraz Strażacką i będzie częścią drogi biegnącej pomiędzy skrzyżowaniem ulicy Chełmżyńskiej i Stelmachów po południowej stronie linii kolejowej, a rondem na skrzyżowaniu z ulicą Chełmżyńską po stronie północnej. Wiadukt ma być gotowy pod koniec 2025 r.

W Wesołej natomiast wybudowany zostanie tunel w ulicy 1 Praskiego Pułku, w którym znajdzie się jedna jezdnia z dwoma pasami ruchu, jednostronnym chodnikiem oraz ścieżką rowerową. W ramach inwestycji m.in. wybudowane zostaną trzy ronda: na skrzyżowaniu ulic 1 Praskiego Pułku, Władysława Sikorskiego i Jana Kilińskiego, w ulicy Okuniewskiej po zachodniej stronie tunelu oraz rondo pozwalające skomunikować biegnącą w tunelu ul. 1 Praskiego Pułku z osiedlem Plac Wojska Polskiego.

Źródło artykułu:Miejski Reporter

Wybrane dla Ciebie