Bielsk Podlaski: Pierwsze auta już na trasie obwodnicy
Obwodnica Bielska Podlaskiego. Przystosowana do ciężkiego ruchu
Obwodnica Bielska Podlaskiego to jednojezdniowy odcinek DK66 o długości 2,9 km. Na początku i na końcu odcinka wybudowane zostały ronda. Droga jest przystosowana do przenoszenia obciążeń do 11,5 t/oś. Ten odcinek łączy się z budowaną obecnie drogą ekspresową S19 i fragmentem DK66 od węzła Bielsk Podlaski Zachód do istniejącej DK19.
Obwodnica Bielska Podlaskiego. Coś dla ruchu lokalnego
W ramach zadania powstały cztery obiekty inżynierskie, w tym:
- most nad rzeką Białą (pełniący funkcję przejścia dla zwierząt)
- wiadukt nad linią kolejową Czeremcha - Bielsk Podlaski - Białystok
Przebudowane zostały istniejące drogi i ulice kolidujące z powstającą drogą krajową oraz dodatkowe jezdnie obsługujące ruch lokalny.
Wykonane zostały też urządzenia ochrony środowiska m.in. ekrany dla nietoperzy czy przejścia dla zwierząt. Powstała także infrastruktura towarzysząca, m.in. oświetlenie drogowe oraz urządzenia bezpieczeństwa ruchu drogowego.
PRZECZYTAJ TAKŻE: ŻE: Zachodnia obwodnica Bielska Podl. Powstaje w ramach S19.
Obwodnica Bielska Podlaskiego. Ruch tranzytowy
Warto dodać, że jeszcze w tym roku oddamy do użytku, pierwsze na Podlasiu, odcinki drogi ekspresowej S19: Haćki - Bielsk Podlaski i Bielsk Podlaski - Boćki. Razem to ponad 21 km eski omijającej od zachodu Bielsk Podlaski i wyprowadzającej z miasta ruch tranzytowy na osi północ - południe.
Inwestycja została zrealizowana w systemie Projektuj i buduj. Umowę z wykonawcą - konsorcjum firm Unibep, Budrex i Value Engineering - podpisano w kwietniu 2022 r. Jej wartość to 77,7 mln zł. Prace w terenie trwały od marca 2024 r. Budowa ruszyła po wydaniu przez Wojewodę Podlaskiego decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID).