Kraków: Budowa S7. Wielkie połączenie jezdni estakady na Węźle Mistrzejowice
Cały czas trwają prace właśnie na 5-kilometrowym odcinku w obrębie Krakowa. I tak jest od grudnia 2024. Ponad 2-kilometrowy odcinek od węzła Grębałów do węzła Nowa Huta GDDKiA chce oddać do użytku z końcem roku 2025, a mniej więcej w połowie 2026 roku węzeł Mistrzejowice i odcinek od tego węzła do węzła Grębałów. Pozostały odcinek trasy, bliżej Widomej, jest już przejezdny, choć i tam trwają prace. Na szczęście ostatnio udrożniono w pełni dwa węzły na tym odcinku.
Północna obwodnica Krakowa i trasa S7 miały zostać otwarte 23 grudnia. Szkoda tylko, że nie było to pełne otwarcie i efekt docelowy. Z powodu opóźnienia na S7 Widoma - Kraków, od końca 2024 roku kierowcy mogą korzystać tylko z jednego zjazdu w stronę północnej obwodnicy Krakowa. Przez to, że trzeba było poprawić projekt. Węzeł Mistrzejowice (z niego też pojedziemy w kierunku stolicy), w całości ma być gotowy w połowie 2026 roku. Do tego czasu nie będzie docelowej przejezdności między północną obwodnicą a trasą S7, obie drogi będzie łączyć tymczasowy łącznik - po jednym pasie w każdym kierunku. Połączenie konstrukcji przybliża nas do efektu końcowego, ale do pojawienia się jezdni jeszcze daleko.
Budowany odcinek drogi ekspresowej ma 18,3 km długości i połączy istniejące już węzły - Widoma i Kraków Nowa Huta. W ramach inwestycji powstaną cztery węzły (Łuczyce, Raciborowice, Kraków Mistrzejowice, Kraków Grębałów). Zrealizowane zostaną obiekty inżynierskie, drogi dojazdowe i technologiczne, mury oporowe, przejazdy awaryjne oraz wjazdy awaryjne na drogę ekspresową. Przebudowane zostaną istniejące obiekty inżynierskie, sieć dróg (zjazdów, ulic), infrastruktura tramwajowa i kolejowa, sieć i urządzenia melioracyjne. Zbudowane lub przebudowane zostaną chodniki dla pieszych, ścieżki rowerowe, oświetlenie uliczne oraz infrastruktura techniczna.