Kraków: Kiedy pojedziemy przebudowaną Kocmyrzowską i pętlą autobusową?
Kiedy autobusy wjadą na pętlę?
- Jeśli chodzi o pętlę tramwajowo-autobusową, to zakończenie prac planowane jest do końca stycznia 2026 roku i wtedy udostępnimy je dla autobusów. Prace przy terminalu pasażerskim potrwają najpóźniej do kwietnia 2026 roku. Wtedy też planujemy oddać pasażerom poczekalnię, punkt gastronomiczny i miejsce dla dyspozytora ruchu oraz pomieszczenia techniczne. Natomiast kwestia obsługi tramwajów typu "Krakowiak" uzależniona jest od uruchomienie podstacji trakcyjnej przy przystanku Jarzębiny. Z kolei jej uruchomienie uwarunkowane jest doprowadzeniem przyłącza elektroenergetycznego średniego napięcia przez Tauron Dystrybucja S.A. do obiektu. Brak ww. przyłącza wynika z faktu, że decyzja o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej dla rozbudowy ul. Kocmyrzowskiej wskutek wniesionych odwołań nie jest jeszcze ostateczna, co uniemożliwia Tauron Dystrybucja S.A. uzyskanie stosownej decyzji o pozwoleniu na budowę przyłącza. Mając na uwadze powyższe nie jest możliwe wskazanie dokładnego terminu jej uruchomienia. - mówi Łukasz Szewczyk, dyrektor Zarządu Inwestycji Miejskich.
Tyle zapłaciła za kiełbasę na jarmarku w Białymstoku. "Chyba trochę dużo"
Kiedy pojedziemy dwoma pasami Kocmyrzowskiej?
Z kolei jeśli chodzi o odcinek przebudowywanej ul. Kocmyrzowskiej od węzła Grębałów do ul. Bukszpanowej ZIM planuje otworzyć go w pełni - czyli dwupasmową jezdnię w obu kierunkach, ścieżki rowerowe i chodniki - do końca tego roku.
- Do wykonania pozostało jeszcze poziome oznakowanie jezdni. Jeśli warunki pogodowe pozwolą to wykonawca wykona tymczasowe oznaczenia cienkowarstwowe, co pozwoli na pełne oddanie tego odcinka do użytkowania. - mówi Łukasz Szewczyk."
Rosnące potrzeby komunikacyjne w tej części miasta
Realizatorem projektu jest firma Gulermak Sp. z o.o., która prowadzi prace na zlecenie Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad (Oddział Kraków), w ramach porozumienia zawartego z Gminą Miejską Kraków w lipcu 2021 roku.
Inwestycja jest odpowiedzią na rosnące potrzeby komunikacyjne w tej części miasta i ma strategiczne znaczenie nie tylko dla mieszkańców Krakowa, ale także dla osób podróżujących w kierunku Proszowic. Po modernizacji ul. Kocmyrzowska stanie się nowoczesną, bezpieczną i wygodną arterią drogową, w pełni dostosowaną do potrzeb transportu indywidualnego i zbiorowego.
Węzeł Grębałów
Z kolei jeśli chodzi o inwestycje po sąsiedzku - węzeł Grębałów - w nadchodzący poniedziałek (8 grudnia), a nie jak początkowo zapowiadano w czwartek (4 grudnia) planowane jest udostępnienie dla kierowców 2,6 km trasy S7 w Krakowie od węzła Grębałów do węzła Nowa Huta. Na tym odcinku ruch ma być poprowadzony jednym pasem w każdym kierunku, będzie to przejazd w dalszym ciągu po placu budowy. Obowiązywać będzie ograniczenie prędkości do 60 km/h, w miejscach przejazdu między jezdniami ("przewiązki") do 40 km/h.