Ogromne zmiany dla podróżujących koleją. PKP Intercity wprowadza jesienny rozkład
W tym artykule:
Szybciej na Mazury i do Wilna
3 października przyspieszy pociąg IC Hańcza, którym podróżni mogą dojechać z Krakowa, Kielc, Radomia czy Warszawy do Giżycka, a także na Litwę. Skład w Białymstoku zostaje podzielony - jedna część jedzie do Wilna, druga do stolicy Mazur. Czas przejazdu do Giżycka skróci się o 30 minut, a w stronę Białegostoku nawet o 39 minut.
Jak podkreślono, to efekt skierowania do obsługi nowoczesnej lokomotywy EU160, w pełni wykorzystującej potencjał zmodernizowanej linii Ełk-Giżycko, dostosowanej do prędkości 160 km/h.
Ponadto od października kursować będzie również IC Słowacki, dotychczas jadący z Wrocławia do Ełku. Teraz jego trasa została wydłużona do Giżycka. Dzięki temu mieszkańcy regionu otrzymają dodatkowe, codzienne połączenie obsługiwane elektrycznym zespołem trakcyjnym ED161.
Nowe szybkie połączenie Kraków - Bielsko-Biała
Z początkiem października uruchomiono cztery nowe pociągi łączące Kraków z Bielskiem-Białą. Składy zatrzymują się w Czechowicach-Dziedzicach, Oświęcimiu i Chrzanowie Śródmieście. Najszybsze połączenie pokona trasę w 74 minuty.
To istotna zmiana w siatce połączeń, ponieważ dotychczas jedyne bezpośrednie kursy prowadziły przez Kęty i Kalwarię Zebrzydowską. Nowa trasa wzmacnia komunikację pomiędzy województwem śląskim i małopolskim, ułatwiając codzienne podróże zarówno turystom, jak i osobom dojeżdżającym do pracy czy na studia.
W góry i nad morze - oferta dla turystów
Miłośnicy gór mogą liczyć na codzienny kurs pociągu IC Malinowski do Krynicy-Zdroju. Do Szklarskiej Poręby do końca obecnego rozkładu jazdy dojadą także IC Orzeszkowa i IC Karkonosze. Dla osób wybierających się nad Bałtyk ostatnie kursy do Świnoujścia wykonają do 5 października pociągi IC Gałczyński z Warszawy i IC Merkury z Wrocławia - później będą one kończyć bieg w Szczecinie.
Oferta obejmuje także Mazury - oprócz wspomnianych zmian, od października pasażerowie skorzystają z nowego połączenia IC Pojezierze w relacji Olsztyn-Poznań przez Iławę, Toruń, Inowrocław i Gniezno. To już szósta para pociągów łączących stolice Warmii i Wielkopolski.
Modernizacje i zmiany w kursowaniu
PKP Intercity przypomina, że wciąż trwają modernizacje torów, które mają przynieść długofalowe korzyści pasażerom. Do 25 października składy IC Sukiennice, IC Kazimierz i TLK Marszałek Piłsudski kursują drogą okrężną przez Trzebinię i Zawiercie.
Po zakończeniu prac na trasie Stróże-Jasło pociągi IC Wetlina i IC Bieszczady wróciły już na swoje podstawowe trasy przez Tarnów. Z kolei na odcinku Lębork-Słupsk obowiązuje zastępcza komunikacja autobusowa, a przejazdy między Szczecinem a Olsztynem wydłużają się ze względu na roboty na linii Elbląg-Malbork.
Dodatkową zmianą, na którą czekali podróżni, jest powrót pociągu kategorii EIP Pendolino na trasę Warszawa-Wrocław.
Kolej coraz bardziej konkurencyjna
Zmiany wprowadzone od października pokazują, że PKP Intercity nie tylko dostosowuje ofertę do sezonowych potrzeb turystów, ale też konsekwentnie skraca czasy przejazdu i rozszerza siatkę połączeń.
Jak podkreśla spółka, modernizacje infrastruktury i wprowadzanie nowoczesnego taboru to inwestycje, które mają sprawić, że kolej stanie się pierwszym wyborem zarówno w podróżach służbowych, jak i prywatnych.
O PKP IntercityPKP Intercity to polski, dalekobieżny przewoźnik pasażerski i spółka należąca do grupy PKP, która obsługuje połączenia kolejowe na długich dystansach, m.in. pod markami Express InterCity, Express InterCity Premium oraz Twoje Linie Kolejowe. Firma została utworzona w 2001 roku w wyniku restrukturyzacji Polskich Kolei Państwowych. Właścicielem PKP Intercity jest Polskie Koleje Państwowe, która jest spółką jednoosobową należącą w całości do Skarbu Państwa.
Jesteśmy na Google News. Dołącz do nas i śledź Strefę Biznesu codziennie. Obserwuj StrefaBiznesu.pl!
źródło: spółka