Poznaliśmy oferty w przetargu na budowę odcinka A2 Kijowiec – Dobryń
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad otworzyła oferty w postępowaniu przetargowym dotyczącym wykonania projektu technicznego i wykonawczego oraz budowy 9,3 km odcinka autostrady A2 od miejscowości Kijowiec do węzła Dobryń (woj. lubelskie). Zadanie to jest częścią większego projektu, który ma docelowo zapewnić bezpośrednie połączenie drogowe z terminalem samochodowym w Koroszczynie. Najniższą cenę – 445 242 360,83 zł – zaproponowało konsorcjum Trakcja (lider) i Kauno tiltai. Kolejne oferty to:
- Mirbud i Budpol – 457 769 100,00 zł,
- PORR i P.H.U.B Piotr Pawlica – 512 339 280,00 zł,
- Mostostal Warszawa – 532 111 657,03 zł,
- Budimex – 538 212 220,63 zł,
- Strabag – 603 533 079,00 zł,
- Rubau Polska – 606 122 196,00 zł,
- Aldesa Construcciones Polska i Aldesa Construcciones – 568 583 349,21 zł,
- Przedsiębiorstwo Usług Technicznych INTERCOR – 631 462 587,24 zł.
Obecnie trwa analiza i ocena ofert. Jeśli nie będzie odwołań, umowa z wybranym wykonawcą ma zostać podpisana w IV kwartale 2025 roku.
Kryteria oceny ofert
Postępowanie zostało ogłoszone w trybie przetargu nieograniczonego. Złożone oferty będą badane i oceniane przy zastosowaniu następujących kryteriów. Pierwsze to cena (60 proc.), a dwa kolejne uwzględniały przedłużenie okresu gwarancji jakości na ekrany akustyczne wraz z ich elementami (10 proc.) oraz na obiekty mostowe wraz ich z wyposażeniem (30 proc.)
Harmonogram realizacji i zakres inwestycji
Wykonawca będzie miał 32 miesiące od podpisania umowy na zrealizowanie całego kontraktu, z czego 10 miesięcy przeznaczonych jest na etap projektowy. Do czasu robót nie wlicza się okresów zimowych. Przewiduje się, że zakończenie prac nastąpi w 2029 roku.
Odcinek A2 Kijowiec – Dobryń będzie posiadał dwie jezdnie po dwa pasy ruchu z rezerwą terenu pod trzeci pas. Powstanie nowy węzeł Dobryń oraz para Miejsc Obsługi Podróżnych – Kijowiec Północ i Kijowiec Południe. W ramach inwestycji przewidziano budowę obiektów inżynierskich, dróg do obsługi ruchu lokalnego, chodników, ścieżek rowerowych, ciągów pieszo-rowerowych, oświetlenia, odwodnienia oraz urządzeń ochrony środowiska i bezpieczeństwa ruchu.
A2 na wschód od Warszawy – postęp prac
Na odcinkach Siedlce – Swory (ok. 50 km) trwają prace związane z układaniem nawierzchni, budową obiektów mostowych oraz montażem ekranów akustycznych i barier. Zaawansowanie robót wynosi od 76 do 83 proc., w zależności od odcinka. Oddanie do ruchu planowane jest do końca 2025 roku.
Równolegle prowadzone są prace projektowe dla odcinka Biała Podlaska – granica państwa (Kukuryki) o długości 32,3 km. Dla części Biała Podlaska – Kijowiec (16,2 km) trwa przetarg, a dla Kijowiec – Dobryń (9,3 km) decyzja ZRID została już wydana. Najbliższy granicy fragment Dobryń – Kukuryki (6,8 km) jest uzależniony od sytuacji geopolitycznej na Białorusi.
A2 na zachód od Warszawy
Równolegle trwają przygotowania do poszerzenia 89 km autostrady A2 od węzła Łódź Północ do Konotopy. Docelowo trasa będzie miała po trzy pasy ruchu na odcinku do Pruszkowa i po cztery pasy do Konotopy.