Warszawa: Mnóstwo nowych połączeń. Za granicę i do dużych miast
W tym artykule:
Więcej połączeń do Berlina i Wilna
Jak przekazało biuro prasowe PKP Intercity, w rozkładzie jazdy 2025/2026 pociąg IC Uznam pojedzie w zmienionej relacji Chełm - Świnoujście przez Warszawę i Łódź z grupą wagonów jadącą do Berlina.
Zwiększy się też liczba połączeń miedzy Warszawą a Berlinem przez Kutno. Obecnie podróżni mają do dyspozycji sześć par pociągów, a od połowy grudnia będzie ich siedem. Oznacza to, że do stolicy Niemiec składy będą kursować przez cały rok, równo co 2 godziny od 5:00 do 17:00.
Dodatkowo pod koniec tego roku rozpocznie się kursowanie drugiego połączenia z Warszawy na Litwę - skład IC Wigry relacji Szczecin - Mockava. Po przekroczeniu granicy, w Mockavie, będzie skomunikowany przy jednym peronie z pociągiem Kolei Litewskich (LTG) do Kowna i Wilna.
Pendolino do Zakopanego i Ustki
W nowym rozkładzie jazdy między Warszawą a Zakopanym będą kursowały trzy pary pociągów ekspresowych całorocznych. Ponadto jedna para połączeń do stolicy Tatr będzie obsługiwana najbardziej komfortowym pojazdem Pendolino. Czas przejazdu pociągu na całej trasie z Warszawy wyniesie 4 godz. 19 min.
Na pokładzie Pendolino będzie można także w sezonie wakacyjnym podróżować z Warszawy do Ustki. Pierwszy kurs do nadmorskiego kurortu zaplanowany jest na 27 czerwca 2026 roku. Czas podróży wyniesie 4 godz. 42 min.
Popularne składy Pendolino kursują w najbardziej komfortowej kategorii Express InterCity Premium (EIP). Na ich pokładzie znajdują się łącznie 402 miejsca - 45 w klasie pierwszej i 357 w drugiej. Regulowane fotele w obu klasach, rozkładane stoliki, indywidualne oświetlenie oraz gniazdko elektryczne przy każdym miejscu gwarantują wygodną podróż.
Lepszy dojazd do dużych miast
Od 14 grudnia będzie więcej połączeń ze stolicy do dużych miast. Do Trójmiasta pojedzie 15 par całorocznych pociągów kategorii EIP i EIC, czyli o jedno więcej. Ponadto podróżni będą mieli do dyspozycji dziesięć par ekonomicznych połączeń kategorii IC i TLK.
Na tym samym poziomie utrzyma się liczba pociągów kursujących między stolicą a Krakowem - nadal będzie to 31 par. Trzy pary połączeń więcej będzie kursowało do Poznania. Pociągi takie jak EIC Viadrina czy IC Kiliński zwiększą liczbę połączeń na tej trasie do 22 par.
Ponadto w nowym rozkładzie jazdy na odcinku Warszawa - Białystok pociągi IC Hańcza, IC Wigry, IC Podlasiak, IC Zamenhof pojadą jako tzw. sprintery, bez zatrzymań na przystankach pośrednich, co skróci czas ich przejazdu do 90 minut. Między stolicą a Białymstokiem kursować będzie też dodatkowa para pociągów, czyli łącznie 16.
Zwiększy się również liczba codziennych połączeń z Warszawy do Lublina do 14 par z obecnych 12. Dzięki rozszerzeniu terminów kursowania pociągu IC Strzelecki możliwy będzie powrót ze stolicy na Lubelszczyznę po godzinie 20.
Poprawi się także dojazd z Warszawy w Sudety. Dzięki wydłużeniu do Jeleniej Góry relacji pociągów IC Fredro oraz IC Konopnicka. Natomiast w wakacje podróżni z Warszawy będą mieli do dyspozycji dwa bezpośrednie pociągi ekspresowe na Hel - do kursującego w tym rozkładzie pociągu EIC Jantar dołączy nowy - EIC Kaszub.
Nowy rozkład PKP Intercity dla województwa mazowieckiego zacznie obowiązywać od 14 grudnia 2025 roku