Wrocław: Gajowicka czeka na wielką przebudowę. Oferty już na stole, kiedy rozpoczęcie remontu?
Kiedy może rozpocząć się remont Gajowickiej?
Wrocławskie Inwestycje rozpoczęły weryfikację ofert pod względem formalnym. To proces, który trwa najczęściej kilka tygodni. Po zakończeniu sprawdzania możliwy będzie wybór wykonawcy.
Na stole są dwie propozycje. Spółka Budimex wyceniła przebudowę na nieco ponad 50 mln zł, czyli poniżej zakładanego budżetu inwestycji, który wynosi ponad 54 mln zł. Z kolei oferta firmy Pro-Tra Building opiewa na prawie 65 mln zł.
Zdołaliśmy ustalić, że Wrocławskie Inwestycje chciałyby ruszyć z przebudową Gajowickiej jeszcze w tym roku. Stanie się tak, jeśli uda się szybko rozstrzygnąć przetarg i uniknąć odwołań. Całość prac potrwa blisko dwa lata. Od momentu podpisania umowy, zwycięzca przetargu na wykonanie remontu będzie miał 20 miesięcy.
Co się zmieni na Gajowickiej?
Przebudowa obejmie 1,3 km drogi, od al. Hallera do ul. Zaporoskiej. Najważniejsze zmiany to:
- Nowa nawierzchnia - kostka brukowa ustąpi miejsca asfaltowi, choć niektóre odcinki trzeba będzie odtworzyć w oryginalnym materiale, ze względu na decyzję konserwatora zabytków.
- Nowy układ jezdni - poszerzenie do dwóch pasów w każdym kierunku, z czego jeden pas w każdym kierunku będzie buspasem.
- Drogi rowerowe po obu stronach ulicy oraz modernizacja chodników w ciąg pieszo-rowerowy.
- Przebudowa czterech peronów autobusowych z tablicami Dynamicznej Informacji Pasażerskiej.
- Rezerwa pod torowisko tramwajowe, która przewidziana została na środku, wzdłuż ul. Gajowickiej.
- Nowe zatoki parkingowe od al. Hallera do ul. Kruczej, sygnalizacja na skrzyżowaniu z ul. Grochową oraz modernizacja istniejących świateł na skrzyżowaniach z al. Hallera i ul. Kruczą.
- Nowe rośliny, przebudowa słupów oświetleniowych oraz dodatkowe doświetlenie przejść dla pieszych.
Wykonawca zajmie się także przebudową wodociągów, kanalizacji sanitarnej i deszczowej, kolektorów drenażu, sieci elektroenergetycznych oraz teletechnicznych. Zabezpieczona zostanie również istniejąca sieć ciepłownicza.