Co dalej z trasą S7 Kraków - Myślenice? Będą rozmowy z samorządami

Do przestrzeni publicznej "wyciekły" dokumenty dotyczące wariantów przebiegu trasy S7 Kraków - Myślenice. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad nie potwierdziła, że to oficjalne propozycje. Teraz wydała oświadczenie, że wciąż trwają prace związane z opracowaniem wariantów. Mają one być konsultowane z zainteresowanymi samorządami.
Będą kontynuowane rozmowy dotyczące wytyczenia przebiegu trasy S7 Kraków - Myślenice.Będą kontynuowane rozmowy dotyczące wytyczenia przebiegu trasy S7 Kraków - Myślenice.
Źródło zdjęć: © Polska Press Grupa | SZYMON KORTA
Piotr Tymczak
  • 29.03.2024 KRAKOW ULICA SLIWIAKA , BRZEGI OBWODNICA S7 FOT. ANNA KACZMARZ / DZIENNIK POLSKI / POLSKA PRESS
  • Będą kontynuowane rozmowy dotyczące wytyczenia przebiegu trasy S7 Kraków - Myślenice.
[1/2] 29.03.2024 KRAKOW ULICA SLIWIAKA , BRZEGI OBWODNICA S7 FOT. ANNA KACZMARZ / DZIENNIK POLSKI / POLSKA PRESS Źródło zdjęć: Polska Press Grupa | ANNA KACZMARZ / POLSKA PRESS
- Zdecydowaliśmy się na przesunięcie w czasie publikacji wstępnych wariantów przebiegu brakującego odcinka S7 Kraków - Myślenice. Poprosiliśmy biuro projektowe o przedstawienie dodatkowych dokumentów i analiz dotyczących tej inwestycji. Kontynuujemy także rozmowy z przedstawicielami samorządów o roli, jaką na terenie konkretnych gmin mogłaby pełnić trasa S7 i towarzysząca jej infrastruktura. Istotne jest też wzajemne zrozumienie w kwestii potencjału istniejącej infrastruktury i możliwości jego kształtowania. Na razie nie wyznaczamy nowego terminu publikacji wstępnych wariantów dla tej inwestycji - informuje Anna Bałdyga z krakowskiego oddziału GDDKiA.

Brane jest pod uwagę, że budowa nowej zakopianka z Krakowa do Myślenic może objąć gminy: Kraków, Wieliczka, Mogilany, Świątniki Górne, Siepraw, Dobczyce, Myślenice, Skawina, Liszki, Biskupice, Gdów.

Nieoficjalne warianty w sieci

Niedawno mieszkańcy w przestrzeni publicznej udostępnili dokument, do którego dotarli. Są w nim możliwe warianty przebiegu S7 z Krakowa do Myślenic. Wynika z niego, że jako zalecane początki trasy zakwalifikowano węzły Kraków Bieżanów, Niepołomice i Kraków Łagiewniki, a węzły Kraków Południe (skrzyżowanie obecnej zakopianki z autostradą A4), Kraków Tuchowska/Wieliczka i Kraków Skawina jako zalecane z ograniczeniami.

W przypadku węzła Bieżanów (przebudowa obecnego) jako plusy wymieniono m.in. rezerwę terenu, tzw. uciąglenie przebiegu S7 w całości przebiegu, brak generowania dodatkowego natężenia ruchu na autostradzie A4 kierujących się z północy na południe kraju. Wady? Lokalizacja wyłącznie na wschód od obecnej zakopianki może sprawić, że mniejszy ruch będzie przenoszony na nowy przebieg S7; przebieg włączenia znajduje się w bliskiej odległości od kopalni soli oraz silnie zurbanizowanego centrum Wieliczki.

Za zalety węzła Niepołomice (przebudowa obecnego) uznano m.in. rezerwę terenu i brak zmniejszenia odległości pomiędzy obecnymi węzłami. Wady to obawa, że lokalizacja nowej trasy im bardziej na wschód może wiązać się z przenoszeniem mniejszego ruchu z obecnej zakopianki, a także generowanie większego ruchu na autostradzie A4 przez jeżdżących z północy na południe kraju.

W przypadku węzła Łagiewniki do plusów zakwalifikowano m.in. wstępną rezerwę terenu, położenie w pobliżu stacji PKP Kraków Swoszowice skąd ma się zaczynać przebieg nowej linii kolejowej Kraków - Myślenice (możliwość kompensacji ruchu). Wady to przede wszystkim lokalizacja w dzielnicy Swoszowice, gdzie mieści się m.in. uzdrowisko, Park Zdrojowy.

Rozbudowa obecnej zakopianki?

W przypadku wyboru istniejącego węzła Kraków Południe jako zalety wskazano brak konieczności budowy kolejnego węzła na Południowej Obwodnicy Krakowa i obecnie najlepiej przygotowaną infrastrukturę do ruchu wylotowego z Krakowa. Wśród wad wymieniono m.in. zagrożenie wyczerpania przepustowości projektowanego węzła na prognozowane natężenie ruchu. Przyznano też, że doprowadzenie obecnej zakopianki do wymagań drogi klasy S wiązałoby się z likwidacją wszystkich zjazdów i zapewnienie dostępu do niej przez jezdnie dodatkowe, potrzebne byłyby liczne wyburzenia ze względu na gęstą zabudowę.

Plusem wyboru istniejącego węzła Kraków Skawina byłaby rezerwa terenu, a wadą m.in. generowanie dodatkowego natężenia ruchu na autostradzie A4 kierujących się z północy na południe kraju.

Jeżeli chodzi o węzeł Kraków Tuchowska/Wieliczka, to jest rezerwa terenu. Wady to konieczność budowy jezdni zbierająco-rozprowadzających, możliwość niespełnienia warunków dotyczących odległości pomiędzy węzłami i generowanie dodatkowego natężenia na autostradzie A4.

Wybrane dla Ciebie

Najlepsi nie zwalniają tempa. Ciekawie też na dole IV-ligowej tabeli
Najlepsi nie zwalniają tempa. Ciekawie też na dole IV-ligowej tabeli
Red Dead Redemption 2 na PC stało się jeszcze bardziej realistyczne i immersyjne, niż uczyniło je Rockstar Games
Red Dead Redemption 2 na PC stało się jeszcze bardziej realistyczne i immersyjne, niż uczyniło je Rockstar Games
Szczecin: Przyszli maturzyści tłumnie stawili się na Uniwersytecie
Szczecin: Przyszli maturzyści tłumnie stawili się na Uniwersytecie
Krosno: Dermatologia Wojewódzkiego Szpitala Podkarpackiego w nowej lokalizacji i z nowym sprzętem
Krosno: Dermatologia Wojewódzkiego Szpitala Podkarpackiego w nowej lokalizacji i z nowym sprzętem
Gorlice: Biało od gradu. Nad regionem przechodzi nawałnica. Najgorzej jest w gminie Uście Gorlickie
Gorlice: Biało od gradu. Nad regionem przechodzi nawałnica. Najgorzej jest w gminie Uście Gorlickie
Sąd wydał werdykt. Zarobki księży w szpitalach nie mogą być utajniane
Sąd wydał werdykt. Zarobki księży w szpitalach nie mogą być utajniane
Wojna o krowę. Najdziwniejszy konflikt w średniowiecznej Polsce
Wojna o krowę. Najdziwniejszy konflikt w średniowiecznej Polsce
Stary Gołębin: Wypadek motocyklisty. Śmigłowiec LPR zabrał go do szpitala
Stary Gołębin: Wypadek motocyklisty. Śmigłowiec LPR zabrał go do szpitala
Warszawa: Wilcza 2/4. Najbardziej nawiedzona kamienica w mieście?
Warszawa: Wilcza 2/4. Najbardziej nawiedzona kamienica w mieście?
Bitwa pod Orszą (1514). Kiedy spryt i odwaga pokonały liczby
Bitwa pod Orszą (1514). Kiedy spryt i odwaga pokonały liczby
Warszawa: Gruzin usłyszał zarzut gróźb karalnych i został deportowany
Warszawa: Gruzin usłyszał zarzut gróźb karalnych i został deportowany
Poznań: Ulica Obornicka z nową nawierzchnią i zmianami w organizacji ruchu
Poznań: Ulica Obornicka z nową nawierzchnią i zmianami w organizacji ruchu